Ειδικότερα, το υπουργείο με ανακοίνωσή του διευκρινίζει πως η κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων που έχουν δυνατότητα αυτόνομης κίνησης, χωρίς υποβοήθηση με πετάλι, είναι οχήματα που υπάγονται σε κανόνες κυκλοφορίας και απαιτείται άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ) για την κυκλοφορία τους.
Πιο συγκεκριμένα: Τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν υποβοηθούμενη ποδηλάτηση με ηλεκτροκινητήρα έως 250W, η ισχύς του οποίου διακόπτεται όταν σταματήσει η ποδηλάτηση και αν η ταχύτητα του ποδηλάτου υπερβεί τα 25km/h. Η κυκλοφορία των ηλεκτρικών ποδηλάτων γίνεται μόνο σε ποδηλατόδρομους (όπου αυτό είναι εφικτό) και δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης.
Τα ηλεκτρικά scooter και μοτοποδήλατα, με ή χωρίς ενσωματωμένα πεντάλ, φέρουν χειρόγκαζο και κινούνται αυτόνομα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς δηλαδή ο αναβάτης να κάνει πετάλι. Στην πλειονότητά τους, αναπτύσσουν τελική ταχύτητα αρκετά μεγαλύτερη των 25 χλμ. την ώρα.
Υπενθυμίζεται πως, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών scooter, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών απαιτείται:
– Έγκριση τύπου του δικύκλου
– Άδεια κυκλοφορίας
– Πινακίδες
– Για ηλεκτρικά δίκυκλα έως 3000W δίπλωμα οδήγησης μοτοποδηλάτου ΑΜ (έως 50cc) ή για δίκυκλα με μέγιστη ισχύ άνω των 3000W, είναι απαραίτητο το δίπλωμα Α1 (125cc)
– Τέλος, είναι υποχρεωτική η χρήση κράνους.
Σημειώνεται πως η κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων χωρίς τα παραπάνω συνοδευτικά έγγραφα και εξοπλισμό, θέτει σε μεγάλο κίνδυνο την ασφάλεια αναβατών (σσ. και πεζών ή λοιπών οχημάτων που κινούνται στο δρόμο) και συνιστά παράβαση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.